Rotorua dag 2

Vandaag hebben we een drukke dag gehad en veel gezien. Na een stevig ontbijt en wat adviezen van onze gastheer zijn we op pad gegaan. Als eerste zijn we naar het bos gegaan waar reusachtige Californische sequoia's staan, het Whakarewarewa Bos. Hier hebben we een track gelopen van ruim een uur, waarvan een groot gedeelte wederom berg op. Absoluut de moeite waard met prachtige flora, fauna en uitzichten. Vervolgens zijn we naar de lakes gegaan. Dit zijn twee lakes vlak naast elkaar, de ene heet green lake en de andere blue lake. Dit was ook een spectaculair gezicht. Daarna zijn we naar de Okere Falls gereden. Hier hebben we een pad gelopen van ongeveer 45 min langs 3 watervallen. Het klinkt bijna saai, maar ook weer ontzettend gaaf. Vanavond hadden we een trip. Deze ging naar de Mitai, dit is een Maori stam. Hier hebben we eerst een rondleiding gehad. Als eerste kregen we ons eten te zien boven het vuur, vervolgens kwam de stam aan in een Warior Waka (kano). Hierop volgend kregen we een show met dans en muziek. Tevens werd alles uitgelegd over de tradities van de stam, de wapens en de ta moko (tattoo). Na deze uitleg kregen we een traditioneel maal (hangi). Dit was erg lekker. Na het eten hadden wij nog een aanvullende wandeling langs de glow worms en hebben we de kiwibird gezien. Dit was heel leuk om in het donker te doen. Al met al drukke dag, maar ontzettend leuk.

Ria Vermeulen

Hoi hoi ,

Ziet er mooi uit alllemaal , wel heel indrukwekkend als ik de verhalen lees.

Op naar het volgende avontuur!

Frank Vriezekolk

Klinkt goed Witte, enjoy the trip. NZ is een prachtig land!