Taupo dag 2

In het motel waar we nu verblijven hebben ze geen restaurant, maar je besteld 's-avonds voor 9 uur je ontbijt en voor ongeveer 7,5 euro wordt het de volgende ochtend naar je kamer gebracht op de tijd die jij wilt. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar het meer. Dit meer is 193 km in omtrek (te lang om rond te lopen dus), het volume is 59 km3 en het is max 186 m diep. Al met al een flink meer dus. Wij zijn naar de haven gelopen en zagen daar een soort kleine groene stoomboot, deze bleek een rondvaart te maken over het meer van ongeveer 2 uur naar een aantal maori carvings. Wij hebben een ticket gekocht voor 14.00 uur. Rustig rond kijkend en lopend zijn we terug gegaan naar het motel en hebben we een uurtje gelezen (e-reader toch niet voor niks meegenomen). Rond 13.15 uur zijn we weer richting haven gelopen voor de rondvaart. Er was redelijk wat wind dus de boot schommelde af en toe behoorlijk, een achtbaan is er niks bij. Het was wel een hele leuke rondvaart. Toen we na de rondvaart weer richting motel liepen zagen we een prachtige regenboog, waarvan we de pot met goud bijna konden aanraken. Echt een super fantastisch gezicht. 's-morgens hadden we onze was ingeleverd bij de receptie en toen we terug kwamen lag alles gewassen en gestreken op de kamer voor nog geen 10 euro, top. Vanavond zijn we gaan eten bij een design your own steak restaurant. Een leuk concept, je kiest je soort steak tussen de 250 en 800 gram, je kiest 2 sides zoals aardappel patat sla uien ed en vervolgens je saus. Veel eten maar heerlijk bereid en je krijgt er een steakmes bij waar menig kok jaloers op is haha. Het was ook een restaurant met een leuke ambiance.