Fox Glacier / Queenstown

Vanaochtend zijn we om 05.30 uur opgestaan en dat terwijl de klok hier afgelopen nacht een uur vooruit gegaan is (zomertijd), maar op dat vroege tijdstip heb je de mooiste weerspiegeling van de gletsjer in het meer. Later gaat de wind waaien en is het lang zo zichtbaar niet meer. Het was echt de moeite waard, want het was adembenemend mooi. Na terugkomst in de B&B stond ons ontbijt klaar, waarna we ingepakt hebben en afscheid genomen van onze zeer gezellige gastvrouw en haar familie. Vervolgens moesten we 330 km rijden naar Queenstown, maar dat verveelt geen moment, want je hebt telkens weer een ander mooi uitzicht. We zijn onderweg een aantal keer gestopt om foto's te maken en om te lunchen. We moesten ook een keer verplicht stoppen, omdat we langs een stuk moesten waar onlangs een landslide heeft plaats gevonden. Of terwijl er is daar een hele stapel stenen van de berg naar beneden gekomen en nu is er maar 1 rijbaan beschikbaar, hier staan dus mensen om het verkeer te regelen. Vlak voor Queenstown gingen we een hoge berg af, met heel veel haarspeld bochten en vlak voor de afslag onderaan de berg stond ineens een bordje test your breaks now. Als die het niet zouden doen dan had je daarvoor wel een groot probleem gehad hoor hahaha. We zijn nu voor 3 nachten in Queenstown, dus we zullen zien wat we de komende dagen allemaal gaan doen. Morgen in ieder geval even wat kleding wassen en met de kabelbaan de berg op. We zagen in de stad al allemaal wintersporters lopen.