Te Anau

Vandaag hadden we een trip naar de fjorden van de doubtful sounds. We werden rond 9.00 uur opgehaald bij onze lodge, het grappige was dat er een ander stel kwam van het camping gedeelte en deze mensen bleken uit Nijeveen te komen. We zijn hier nog niet heel veel nederlanders tegen gekomen. We gingen eerst met een bus naar lake Manapouri, waar we met een boot naar de overkant gingen. Aan de overkant moesten we weer met een bus naar de doubtful sound waar we vervolgens met een grote catamaran gingen varen door de fjords. Ondanks dat het een beetje regenachtig weer was, was dit een fantastische tocht van ongeveer 3 uur. We hebben bijna 150 foto's gemaakt, dus dat zegt genoeg denk ik. We hebben geprobeerd de mooiste foto's uit te zoeken en hier te plaatsen, maar de keuze was lastig. De fjords zijn op zich al heel indrukwekkend, maar er is veel wildlife zoals zeeleeuwen en piguins. Daarnaast waren er heel veel watervallen, waarvan een aantal alleen maar ontstaan door regen deze verdwijnen weer als het een paar dagen droog is. Na de vaartocht zijn we nog in de energie centrale op het eiland geweest, deze is gebouwd onder een hoge berg en wij zijn vervolgens nog ongeveer 40 meter onder de grond gegaan. Het was een indrukwekkende dag. Morgen vertrekken we naar Dunadin.

Arianne

Wat een mooie foto's. Het is wel altijd lastig als je in zo'n overweldigende omgeving bent om het goed vast te leggen he?!