Rotorua

Vanmorgen zijn we vertrokken vanaf Tairua en als eerste naar Waihi gereden, om de goudmijn te bekijken. Dit was best indrukwekkend, deze is 300 m diep en je zou er spontaan hoogtevrees van krijgen. Wat wel opviel was dat je voor zover wij gezien hebben, nergens goud kunt kopen in dat dorp. Vervolgens zijn we doorgereden naar onze B & B in Rotorua, waar we onmiddelijk hartelijk ontvangen werden door onze gastheer John. Deze heeft ons direct voorzien van advies voor vandaag om een park te bezoeken, met allerlei vulkanische hotpools. Hij melde er wel bij dat het mooi is, maar wel stinkt haha. Hij had ook inderdaad gelijk. Na vanavond ook op advies van John gegeten te hebben bij Fat Dog, wat erg lekker was, hebben we nog even in de huiskamer zitten kletsen en tv kijken met John. Toen we terug op de kamer kwamen bleek maar weer hoe gastvrij hij is, de verwarming was aan gezet en de gordijnen voor ons gesloten. Ook voor morgen hebben we al een advies op zak en morgenavond hebben we een maori avond. Volgens John met de beste organisatie hiervoor. O ja, en hij vind onze auto ook geweldig.