Cape Tribulation

Gisteren hebben we een te gekke nachtwandeling gemaakt. Deze wandeling ging niet ove de gewone paden, maar echt midden door het regenwoud en over droge beekjes. Als we onze zaklampen uit zetten, wat we een paar keer gedaan hebben, dan is het ook echt heel donker en je ziet dan echt helemaal geen hand voor ogen. Hier in het regenwoud zijn spinnen, schorpioenen of slangen niet het grootste gevaar zoals je misschien zult verwachten. Deze beesten kunnen je bijten en dat is zeer pijnlijk, maar het grootste gevaar komt van vallende takkenen bomen. Doordat het hier al maanden niet geregend heeft is dit een constant risico. Op een gegeven moment kwamen we bij het enige beekje waar nog een beetje water in stond, onze gids doopte een stuk boomschors in het water en vroeg ons de zaklantaarns uit te doen. Na een paar minuten ging dat stuk natte boomschors licht geven, dit was een heel apart gezicht. We hebben ontzettend genotene van onze reis door Nieuw-Zeeland en de dagen op Cape Tribulation, maar helaas is het nu tijd om onze koffers voor de laatste keer weer in te pakken. Morgen vliegen we terug naar huis. Bedankt voor het lezen allemaal en we zien jullie weer in Nederland.

Arianne

Jeetje joh zo moet je nog gaan en zo is het alweer bijna voorbij. Dat is altijd balen, maar jullie hebben zo'n schitterende reis gemaakt daar heb je nog jarenlang plezier van. geniet nog even van de laatste uren en een veilige terugreis. Ik zie je weer de 27e in Amersfoort :))